Bedankt!!! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Catrien Reitsma - WaarBenJij.nu Bedankt!!! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Catrien Reitsma - WaarBenJij.nu

Bedankt!!!

Blijf op de hoogte en volg Catrien

11 December 2012 | Zuid-Afrika, Port Alfred

We zijn deze week druk bezig geweest met de kerstvoorbereidingen voor de Ingubo kinderen. Het ging allemaal lekker op z’n Afrikaans. Dit verhaal ga ik maar niet uitleggen want dat wordt te ingewikkeld. We hebben het er in ieder geval maar druk mee gehad. We hebben deze week voor 35 kinderen een setje kleren gekocht. Dit heeft ons aardig wat uurtjes in kledingwinkels gekost. Erg leuk, maar ook moeilijk, want bij de meeste kinderen moesten we gokken wat ongeveer hun maten waren. Het kerstfeest afgelopen zondag was een succes! De kinderen waren erg blij met hun kleren en cadeautjes. Mensen! Erg bedankt voor het geld dat we hebben kunnen inzamelen door jullie. Zonder dit geld hadden we dit allemaal niet kunnen doen. Het is zo’n stuk leuker om de kinderen eens te kunnen verwennen en om dingen te kunnen kopen in het algemeen die belangrijk zijn voor het project. Volgend jaar krijgen de kinderen nieuwe uniformen voor het nieuwe schooljaar. Daar is al een potje voor, maar als dat te weinig is kunnen we ook hieraan ons geld uit geven.

Dit weekend ben ik wezen surfen in Chintsa met drie andere SPH-ers uit het tweede jaar en twee creatieve therapiers uit het tweede jaar en nog een Hotelschool student. We zaten op een super locatie in een soort van huisje met vier stapelbedden en een balkon met een prachtig uitzicht op het strand. We hebben genoten dit weekend. De zaterdag hebben we drie uren surf les gehad. Erg leuk, maar wel vermoeiend en moeilijk. Ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat het zo moeilijk zou zijn. Het is zo zwaar jezelf op te drukken en op de surfplank te springen. Ik hoop dat ik nog de kans krijg om te oefenen deze tijd dat ik nog in Zuid-Afrika ben. Want ik wil het onder de knie krijgen en het ook echt kunnen. Het is me gelukt 5 keer echt te staan, maar daar hield het ook mee op. Het was echt een topweekend met deze mensen, de mooie accommodatie, het surfen en de gezelligheid.

Nog een week en dan mag ik heit, mem, skelte, iris en doede verwelkomen in Zuid-Afrika!

  • 12 December 2012 - 16:59

    Jellebel:

    Haaaaaai skeetsje,
    Vet dat je voor 35 kinderen kleren hebt kunnen kopen, lijkt me inderdaad fijn om ze dat te kunnen geven!
    Bist goed bezig west dus... haha en al die uren die je erin hebt gestopt... als je denk ik die stralende gezichtjes van die kinderen ziet is dat weer vergeten en vergeven denk ik ;)!
    Ik had de foto's al even bespiekt op facebook van 't surfen, ziet er super vet uit zeg!! En neeee ik doe't je niet na. Ben van't zomer één keer met anke meegeweest, die hebben een surfplank. Ik dacht dat is niet eens moeilijk, maar zoals het eruit zag... was het nog niet makkelijk om er inderdaad al op te kunnen staan. Dus dat je een aantal keren hebt kunnen staan, vind ik al knap!
    Gaat het verder ook goed met je stage??
    Nog een paar nachtjes en dan zijn ze er eindelijk... HEIT, MEM, SCHELTE, IRIS en natuurlijk... de ENIGE ECHTE DOEDEEEE!!! Wat zal dat fijn zijn zeg! Ik heb ik sa'n sin om dy wer te sjen!!
    8 Februari... :D:D!!
    Dikke tút foar dy... en geniet fan oare wike!! Mei syn allen!!
    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Stage Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2013

De laatste maand in Zuid-Afrika

08 Januari 2013

Vakantie Zuid-Afrika

17 December 2012

Laatste werkweek voor de vakantie

11 December 2012

Bedankt!!!

04 December 2012

Druk druk druk
Catrien

Actief sinds 23 Mei 2012
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 35129

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2012 - 08 Februari 2013

Stage Zuid-Afrika

Landen bezocht: