Een maand voorbij! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Catrien Reitsma - WaarBenJij.nu Een maand voorbij! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Catrien Reitsma - WaarBenJij.nu

Een maand voorbij!

Blijf op de hoogte en volg Catrien

30 September 2012 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Daar ben ik weer met een vijfde verhaal. Ik zit hier nu al vier weken. De laatste twee weken zijn voorbij gevlogen! Deze week heb ik het weer druk gehad met stage en met school opdrachten. Ik moest een werkplan gaan maken voor mijn stage en voor het project hebben we ook het één en ander gedaan. We zijn druk bezig met life skill lessen te ontwerpen. Het is leuk om te doen en we proberen het voor de kinderen zo leerzaam en leuk mogelijk te maken. Deze week is de politie langs Ingubo geweest. Dit moest de eerste life skill les voorstellen. De politie heeft verteld over drugs, drank en over geweld en misbruik thuis. We konden het helaas niet volgen, want hij vertelde in Xhosa. Het is volgende week voorjaarsvakantie, dus de kinderen gaan niet naar school. We hebben een vakantie schema opgezet, zodat de kinderen zich niet hoeven te vervelen. We gaan een Engelse les geven morgen en ik ga dansles geven, dinsdag gaan we tekenen en andere spelletjes doen. Woensdag hebben we weer een life skill les die wij gaan leiden en donderdag hebben we snoep happen op het programma staan. Vrijdag gaan we met een paar kinderen geboorte aktes regelen. Elke morgen zijn we vooral bezig met het updaten van de profielen van de kinderen en andere organisatie en managing zaken. We hebben veel management taken voor dit project en dat is erg leerzaam. We krijgen te maken met het ziekenhuis, ouders, de scholen, home affairs, municipality, mensen van fondsen etc.

Vandaag zijn we wezen paardrijden door de duinen en over het strand. Het was prachtig en ik heb genoten! We hebben zo’n mooie tocht gehad, dat is niet te beschrijven. We zijn langs kliffen gereden, langs steile paden de duinen op en af en langs de zee. Het was erg mooi weer, dus deze dag kon niet meer stuk.

Ook hebben we genoten van de apen in onze tuin! Ze zijn leuk, maar echte boefjes. Alise haar Ipod was gestolen door ze, maar gelukkig liet de aap ‘m vallen. In de ochtend horen we ze over het dak denderen en alleen al bij het zien van een banaan komen ze op je af stormen. Achter het raam zijn we veilig. Het is echt oppassen met die beestjes!

• 30 September 2012 - 21:25

Marinke Reitsma:

Klinkt super allemaal! Leuk om je verhalen te volgen! Veel succes met al je bezigheden en geniet van de bijzondere omgeving en mensen die je ontmoet! Heel veel plezier en hou je taai! Leafs Anne Jan & Marinke

• 01 Oktober 2012 - 08:26

Yvonne Velthuis:

Hoi Catrien,
    Leuk je verhalen en avonturen te lezen. Wat een ervaring!!
    Groet vanuit een druilerig St Nyk.

• 01 Oktober 2012 - 18:44

Familie Van De Wouw:

Ha Catrien,
    wat een prachtige foto's van jullie paardrijtocht zeg. Dat is nog eens een strand om zo'n rit op te maken. Echt uniek.
    Vanmorgen zat ik met je moeder in de auto en hadden we het erover dat je alweer een maand weg was. Het vliegt voorbij. Maar dat Antje dat zo goed aan kan heeft ook te maken met dat jij het zo goed hebt daar. Je foto's stralen plezier uit. Heerlijk om te zien.
    Nog een fijne tijd daar en we kijken uit naar je volgende verslag.
    liefs, de Wouwtjes

• 01 Oktober 2012 - 18:44

Familie Van De Wouw:

Ha Catrien,
    Nog een fijne tijd daar en we kijken uit naar je volgende verslag.
    liefs, de Wouwtjes

• 02 Oktober 2012 - 18:01

(Omme) Louwrents:

Hé Catrien, wat wer in moaie akties yn it Sùd Afrikaense. Wy fiene gjin fotos op Waarbenik. Hast se allinich op dyn Facebook?
    Yn Den Haeg alles goed. Wurkje, skaolle en sa wat. Durk is wer nei de tonielskoalle en dat fient hy geweldig. Ik mat oan tafel, want Loes hat it miel klear. In protte wille tawinske fan Nynke, Durk, Loes en Louwrents.

• 02 Oktober 2012 - 18:53

Catrien:

Hoi omme louwrents,
    Ik set alle foto's op facebook, oars is it san dubbel wurk. En ot ik foto's op waarbenjij wol plaatse duurt it heel lang! fan der! Mooi dat t goed giet mei jim! Moat ot ik werom kom marres een een stik sjen wer durk yn spielet, bin heel beneid. Ik hoop dat jim lekker ieten hawwe ! Dikke tut Catrien

• 03 Oktober 2012 - 12:49

Piet En Tjallie:

Molo Catrien,

Lees momenteel een Zuid-Afrikaans boek, en ken dus ook een woordje Xhosa.
    Leuk om je interessante verhalen te lezen. Spannend hoor zo’n stoer blond “frommes” op een paard door het Zuid-Afrikaanse land en langs die prachtige blauwe zee.

We hebben de indruk dat jullie daar wel in jullie element zijn
    Twa dikke túten!!

Piet en Tjallie

• 08 Oktober 2012 - 14:25

Rike Van Der Meij:

Hallo Cathrien Wat een mooie en leerzame belevenissen ! Dat dansen zie ik je zo doen. Ik benijd je ook met die apen in de tuin, dat lijkt me wel wat ipv twee honden. Nu meid veel plezier en geniet er van

Leafs fan de Grinsers